PROGRAMAZIOA
Taldeka arazo egoeretan oinarritutako programazioak egin ditugu.
1 TALDEA:NATURA
Programazioaren aurkezpena gauzatzeko irakasle bilera bat izango balitz bezela egin dute azalpena. Ebaluazioa bilera baten bitartez egin dute eta beraiek eginiko programazioa ondo joan den aztertzeko, galdera batzuk planteatu dira.
Haurrak naturarekin duten harremanean hutsunea dagolea somatu zuten, eta horren ondorioz programazio bat egitea pentsatu zuten.
Gainontzeko ikasleen parte hartzea bultzatzen sahiatu dira, galderak planteatuz. Aurkezpenarekin amaitzeko animalien buruzko abesti bat jarri dute( "Han zeuden") eta denon artean abestu eta dantzatu dugu.
Haurrak naturarekin duten harremanean hutsunea dagolea somatu zuten, eta horren ondorioz programazio bat egitea pentsatu zuten.
Gainontzeko ikasleen parte hartzea bultzatzen sahiatu dira, galderak planteatuz. Aurkezpenarekin amaitzeko animalien buruzko abesti bat jarri dute( "Han zeuden") eta denon artean abestu eta dantzatu dugu.
2 TALDEA: ELIKADURA
Taldekide honek planteatutako programazioan arazo egoera "Haurrei elikadura egoki bat ematea beharrezkoa dela azpimarratzea" da.
Aurkezpena jarduera baten bitartez egin dute.8 gelakide atera dira jarduera egitera. Hainbat jaki zeuden mahai gainean, elikagai desberdinak probatu eta dastamenaren bitartez zaporearen arabera sailkatu behar zituzten. Sailkapena egiteko lau multzo zeuden: gazia, garratza, mingotsa eta gozoa.
Jarduera honen helburuak honako hauek dira: elikagai desberdintzea( dastamenaren bitartrz), elikadurari garrantzia ematea eta zentzumenak lantzea.
3 TALDEA: HAUR TXINATARRA
Planteatutako arazo egoera hurrengoa da: haur txinatar bat etorri da gelara ikasturte erdian (abenduan). Ondorioz, gure gelara integratzen lagundu behar diogu.
Horretarako hainbat jarduera planteatu dira, horien artean, haurrekin gabonetako kantak abestu eta dantzatuko du eta eskulanak egin.
4 TALDEA: IKASGELAN ARAZOA
Talde honek proposatu duen arazo egoera honako hau izan da: gela guztia busti da eta material asko puskatu egin da. Arazo egoera honen aurrean irakasleak ikasleei galdetzen die nolakoa izango zen beraien ametsetako ikasgela. Aurkezpenean parte-hartzea sustatzeko gainontzeko ikasleei galdetu zigute ea nolako izan beharko zuen haur hezkuntzako gela bat, paretak ze koloretakoak, mahiak nola ezarrita...
Ateratako ideia horietatik denen artean gela konpoduko dute denen artean, familia, irakasle eta ikasleen elkarlanarekin.
5 TALDEA: ANIMALIAK
Talde honen arazo egoera honako hau da: ikasleek animaliak ez dituztela ondo ezagutzen. Beraz, programazioaren helburua mota desberdinetako animaliak ezagutzea da (itsasokoak, baserrikoak...).
Hasteko haurrak dakitenen ezagutzatik habiatu dira eta horretarako, galdera desberdinak erabili dituzte. Ondoren, gelako ekintzarekin hasi gara.
Aurkezpena jarduera baten bitartez burutu dute, itsasoko animaliak landuko bagenu bezela. Animali desberdinenen marrazkiak banatu dituzte eta bakoitzak aukeratu duen marrazia margotu dugu. Ondoren, bakoitzak bere marrazkia arbelean jartzen joan gara, itsasoaren marrazkia zegoen marraztuta eta guk margotutako animalia ea non itsatsiko genukeen jarri behar genuen. .
6 TALDEA: KULTURA ANIZTASUNA
Planteatutako arazo egoera honako hau da: gelan kultura ezberdineko haurrak dituzte eta beraien artean oso ondo ematen badira ere, gurasoen arteko gatazkak daudela ikusi dituzte.
7 TALDEA: URAREN ERABILERA DESEGOKIA
Talde honen arazo egoera, uraren erabilera desegokia da. Ikasleek urarekin jolasean ibiltzen dira, eta gehienetan iturriak irekita uzten dituzte. Aurkezpena bilera baten bitartez burutu dute.
Hasieran arazo egoera identifikatu dute eta ondoren arazo hori nola bideratu dezaketen adierazi dute. Helburu nagusia uraren erabilera egokia egitea da, horretarako zer landu daitekeen azaldu dute, hauek dira arlo horietako batzuk: uraren eragina animali eta landaretan zein de jakitea, ura nola erabili, uraren zikloa aztertzea...
Hasieran arazo egoera identifikatu dute eta ondoren arazo hori nola bideratu dezaketen adierazi dute. Helburu nagusia uraren erabilera egokia egitea da, horretarako zer landu daitekeen azaldu dute, hauek dira arlo horietako batzuk: uraren eragina animali eta landaretan zein de jakitea, ura nola erabili, uraren zikloa aztertzea...
Aurkezpenari amaiera emateko ekintza bat egin dugu gela guztiaren artean. Talde txikitan jarri gara eta ura aurrezteko proposamena egiten duten kartelak egin behar izan ditugu, ondoren komunean jarri ditugunak.
8 TALDEA: HAUR MUTUA GELAN
Arazoa egoera, ikasturtea hasi da eta haur berri bat etorri zaigu gelara. Haurra mutua da, eta zeinu hizkuntzaz soilik komunikatzen da. Gainontzeko haurrak oso ondo hartu dute, baina irakasleek landu behar den puntu bat dela uste dute. Landu nahi dituzten puntuak honako hauek dira: enpatia landu, Irteerak, irudiak… erabili ditugu. Beste material berriak lortu dugu
Gaiak: hezkuntza haurren interesetatik habiatzen da. Gainera, ikasketa esanguratsua bermatzen dugu: haurrak dakienetik habiatzen da
Beraien aurkezpenarekin amaitzeko, ekintza bat eginaraztea egin digute, Borobil handi batean jarri gara lurrean, elkarri begira. Zapatak kendu behar izan ditugu eta borobilaren erdian jarri, jarraian, begiak itxita horietariko bi hartu behar genituen.
Horiek jartzi eta eskolatik buelta bat eman behar izan dugu. Ekintza honen bitartez bestearen paperean nola sentitzen garen aztertzeko aukera izan dugu eta ez da oso atsegina izan egia esan.
9 TALDEA: HAUR ITXUA GELANGaiak: hezkuntza haurren interesetatik habiatzen da. Gainera, ikasketa esanguratsua bermatzen dugu: haurrak dakienetik habiatzen da
Beraien aurkezpenarekin amaitzeko, ekintza bat eginaraztea egin digute, Borobil handi batean jarri gara lurrean, elkarri begira. Zapatak kendu behar izan ditugu eta borobilaren erdian jarri, jarraian, begiak itxita horietariko bi hartu behar genituen.
Horiek jartzi eta eskolatik buelta bat eman behar izan dugu. Ekintza honen bitartez bestearen paperean nola sentitzen garen aztertzeko aukera izan dugu eta ez da oso atsegina izan egia esan.
Ikusmen urritasuna duen haur berri bat dago gela, eta horrek beste haurrengan jakinmina piztu du.
Bideo baten bitartez erakutsi nahi izan digute haurrek itxuaren inguruan duten ikuspegia, haurrei kostatu egiten zaie itxuak ikusten duen bezela imaginatzea.
Egin daitezken jarduerak: usainak identifikatu, braile alfabetoa erakustsi, plateraren iparrorratza, animalien hotsak entzun eta edentifikatu, mundu itsu bat ( haur batek begiak estalita jarri eta bere gelakideak lagundu ibilbidea egiten).
Programazioaren azalpenarekin amaitzeko ekintza bat egin dugu bikoteka. Bikoteetako batek begiak estali behar zituen zati baten laguntzaz eta bere bikotekideak gidatu eginbehar izan du eskolan zehar. Ekintza honen bitartez bestearen tokian jartzera eraman gaitu, ekintza oso aberasgarria da haurrekin egiteko. Gauza berriak ikasteko aukera ematen baitu.
Comentarios
Publicar un comentario