PAULO FREIRE
BIOGRAFIA
Brasilgo herrixkan jaio zen 1921. urtean. Bera bizi zeneko testuinguru soziala txirotasun handikoa izateak erabateko eragina izango du bere ideiak aurrera eramateko orduan. Rezifeko herrian bertan
burutuko ditu oinarrizko ikasketa eta unibertsitate mailako formakuntza (Zuzenbide Fakultatean).
Bere emaztea Lehen Hezkuntzako irakaslea izango da eta honek bultzatuko du kulturaz eta hezkuntzaz arduratzera, pixkanaka alfabetatze programak (1963) garatzeari ekingo diolarik.
1963an giro txiroan bizi diren pertsonei alfabetatzen lagundu zien.
Azken urteetan, politika eta sozializaziorekin konpromisoa hartu zuen; eta bere bizitzako azken arnasa 1997an emango zuen.
TEORIAREN ARDATZ NAGUSIAK
Freireren teoriaren ardatza eraldaketa eta aldaketa sozialetan oinarritzen da. Bere pedagogia ez da egokitzapenerako izango, eraldakuntzarako baizik, bere pentsamenduak muga ugari gaindituko dituelarik.
Autore honen pedagogian ezinbestekoa da bera bizi zeneko testuingurua kontuan hartzea, eta era berean, testuinguru horrekiko izan duen konpromiso politiko nahiz soziala. Hortik abiatuz, isiltasunean bizi diren kulturez arduratzen hasiko da;"Zapalduen Pedagogia" garatuz aprendizaia dialogikoa praktikara eramango du, bitarteko bezala ALFABETATZEA erabiliko duelarik. Freirek populuarekin lan handia egingo du eta batik bat, helduen alfabetatzean buru-belarri sartuta ibiliko da.
Freinetek pedagogia alde batetik eta politika aldiz bestetik egon behar zuela uste zuen,ez zirela bat egin behar.
Metodologia
- Kultura herrikoia
- Askatasunaren praktika: errealitatea plasmatzeko
- Egin - hausnartu- eraldatu
Autonomiaren pedagogía
Errealitatea ezagutu.
Ezagutza kritikoagoa, askeagoa eta demokratikoagoa.
3 printzipio nagusi:
1.Irakastea ez da ezagutza transferitzea
2. Ez dago irakaskuntzaik ikasketarik gabe
3. Irakastea giza berezitasuna da
Metodologia
- Kultura herrikoia
- Askatasunaren praktika: errealitatea plasmatzeko
- Egin - hausnartu- eraldatu
Autonomiaren pedagogía
Errealitatea ezagutu.
Ezagutza kritikoagoa, askeagoa eta demokratikoagoa.
3 printzipio nagusi:
1.Irakastea ez da ezagutza transferitzea
2. Ez dago irakaskuntzaik ikasketarik gabe
3. Irakastea giza berezitasuna da
Pedadogia kritikoa
Hezkuntza prozesu elkarrekintza bat da.
Arazoak behatu, ulertu eta interpretatu.
Pedagogia kritikoaren puntuak:
- Gizarte parte hartzea: elkarrekin lan egin.
- Komunikazio horizontala: haurren nahiak zeintzuk diren jakingo dugu.
- Irudimen sinbolikoen esanahia.
- Gaitasun intelektuala.
- Errealitate soziala.
Pedagogia kritikoa eta curriculuma
- Curriculuma gizartearen ikuspegi bat da
- Funtsezko lau alderdi hartu behar dituzte:
- Aniztasun kontzeptuala
o Pentsamendua eta edukia
o Autodeterminazioa
o Ezagutza eta diziplina
- Ikasleak ardura batzuk hartzen ditu
o Ahalegin pertsonalaren kontzientzia eta auto-kritika egiteko gaitasuna.
o Berdinen arteko lana indartzea.
o Etengabeko kooperazioa eta lankidetza.
o Ikaskuntzen esku-hartze aktiboa.
o Azalpenen bilaketa aldakorra.
o Ez dago egia absolutu bat.
Hezkuntza prozesu elkarrekintza bat da.
Arazoak behatu, ulertu eta interpretatu.
Pedagogia kritikoaren puntuak:
- Gizarte parte hartzea: elkarrekin lan egin.
- Komunikazio horizontala: haurren nahiak zeintzuk diren jakingo dugu.
- Irudimen sinbolikoen esanahia.
- Gaitasun intelektuala.
- Errealitate soziala.
Pedagogia kritikoa eta curriculuma
- Curriculuma gizartearen ikuspegi bat da
- Funtsezko lau alderdi hartu behar dituzte:
- Aniztasun kontzeptuala
o Pentsamendua eta edukia
o Autodeterminazioa
o Ezagutza eta diziplina
- Ikasleak ardura batzuk hartzen ditu
o Ahalegin pertsonalaren kontzientzia eta auto-kritika egiteko gaitasuna.
o Berdinen arteko lana indartzea.
o Etengabeko kooperazioa eta lankidetza.
o Ikaskuntzen esku-hartze aktiboa.
o Azalpenen bilaketa aldakorra.
o Ez dago egia absolutu bat.
Pedagogia kritikoa eta didaktika
Pedagogia kritikoa hezkuntzaren oinarri ideologikoa bezala definitzan da.
Comentarios
Publicar un comentario